onsdag 1. oktober 2014

Gangen

Gangen var det første vi begynte å pusse opp. Her har vi malt tak, lister, vegger og alle dører. Jeg skal ALDRI igjen male tak i 35 varmegrader, med svangerskapskvalme og svimmelhet. Gud jeg er glad jeg kom i mål. Jeg gråt underveis da jeg holdt på med strøk nummer to. Daniel syntes nok jeg var en håpløs dramaqueen og fnøs av hele greiene der han holdt på ute i sola å sorterte søppel. Jammen godt jeg er av den typen som biter tenna sammen, for jeg ble ferdig, resultatet ble bra, og Daniel var så heldig å bli tildelt oppgeven med å male stuetaket. Dette var belønningen for å ikke ta meg på alvor når jeg uttrykte hvilken drittjobb jeg hadde gjort. ;)

Ytterdøra er skikkelig slitt og stygg, men prisene på ytterdører forteller meg at jeg må ta kreativiteten fatt. Derfor vil nok ytterdøren bli malt i en sprek farge når det går mot vår, med lyse kvelder og noe mer varme i luften. :)

Sjekk forresten den utrolig tøffe trekassen fra Nitroglycerin Compagniet som dukket opp. Måtte naturligvis dra med meg den inn og bruke den til oppbevaringskasse. Med et skinn av villsau på toppen ble det en liten krakk som store og små kan slenge rompa på når skoene skal knytes. Måtte ta et søk på google for å finne ut litt mer om dette Nitroglycerin Compagniet, som tydeligvis var i Oslo. Industrimuseets nettsider kunne blant annet fortelle at denne fabrikken ble grunnlagt av Alfred Nobel i 1865, og f
irmaet produserte sivile sprengstoffer som dynamitt, geomitt og lunte. I tilegg til å levere militæret sprengstoffer og krutt. Siden firmaet byttet navn i 1917 kan det tyde på at jeg har funnet en svært gammel skatt. Jeg synes det er ekstra artig å finne tøffe gjenstander når det ligger en interessant historie bak.
Til oppbevaring av Conrad sitt vintertøy og arbeidstøy bruker vi også en sprengkasse. Denne er dog av nyere dato, men fortsatt veldig stilig. :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar