mandag 27. oktober 2014

Eva-Therese sklir forsiktig inn i julemodus.

Jeg liker å smake på ordene, det nærmer seg jul... Riktignok er det nesten to måneder igjen til selveste julekvelden, men jul for meg er egentlig like mye den koselige førjulstiden. Av erfaring vet jeg at den neste måneden kommer til å gå fort.

Jeg har tatt meg selv i nakkeskinnet og levert alle semesterets arbeidskrav i god tid før leveringsfristen, noe som vil si at jeg er ferdig med oppgaveskriving i år. JO, ja.. så sant de blir godkjente naturligvis. Jeg kan med hånden på hjertet innrømme at årets innsats i forhold til studiene har vært skammelig dårlig. Oppgavene jeg har levert likeså. Jeg tenker imidlertid at dette er tiden for å senke kravene til seg selv, og være fornøyd med det middelmådige, eller til og med det som befinner seg hakket under der. "Bare jeg består" er en fin ting å si, men foruten når det gjaldt matematikken i fjor, så er det noe jeg sier uten å mene det. I år kan jeg egentlig ikke si noe annet, fordi jeg kjenner innsatsen som ligger bak og forstår dermed at det ikke kan bli noe toppresultat. Til gjengjeld har jeg fått brukt mer tid med familien min, med venner, med ting JEG liker å holde på med, og alt dette har ført til at jeg har det bedre med meg selv. Når jeg ser det på denne måten har det vært veldig verdt det.

"Flink pike"-tilværelsen er egentlig ganske tøff, og jeg har etterhvert forstått at psykiske- og fysiske forhold er nært knyttet til hverandre. Jeg har i mange år vært ganske intenst plaget av migrene (med aura), IBS (irritabel mage/tarm) og dype muskelspenninger. Alt dette er bedre nå som jeg har roet ned noen hakk og fokusert litt ekstra på eget velvære.
Trolig kan jeg takke mirakelet i magen for hjelpen, uten henne hadde jeg nok aldri fått den ekstra bekreftelsen på at jeg burde ta bedre vare på meg selv.
Jeg kjenner dog på konstant dårlig samvittighet overfor alt jeg skulle, måtte, burde gjøre, men skitt heller, jeg blir faktisk ikke mye lykkeligere av at gulvene til enhver tid er fri for rusk og speilet helt uten flekker. Og da er det kanskje ikke verdt å stresse over slike ting heller?

Denne uken skal brukes til opplading. Jeg har vært sykemeldt de siste tre månedene, men nå er det ikke lengre noen kjære mor. Neste uke bærer det ut i en to ukers praksisperiode, og jeg kjenner jeg er spent på hvordan dette skal gå. Jeg må bare klare det, men allerede nå forstår jeg jo at det ikke kan utføres helt på det nivået jeg normalt sett ønsker å være. Bare å skulle huske to ting om gangen er jo blitt en utfordring, så her er det bare å hamstre post-it blokker å ha en blokk og penn i hver lomme.

Etter praksis venter noen få forelesninger før eksamensperioden trenger seg på. Da gjelder det å åpne bøkene, noe som ikke har vært en dagligdags aktivitet hittil. Jeg har med andre ord en hel del å ta igjen på kort tid.
Kvelden 8.desember er eksamenskaoset over for denne gang, og jeg skal slenge bena på bordet. Siden flesteparten av julegavene allerede er i hus trenger jeg ikke engang å vagge rundt i utallige butikker etter disse. Jeg kan bake, lage noen hjemmelagde julegaver, sove på dagtid, se tv og bare nyte den siste tiden med baby i magen. Julekvelden skal tilbringes borte i år, så ikke engang nedvask er nødvendig. I romjulen er vi aldri hjemme likevel. Egentlig har jeg ordnet meg veldig godt denne julen, hvor jeg stort sett bare skal være gjest og spise god mat som andre tilbereder. Tar det igjen neste jul jeg, da blir det første jul hjemme i eget hus.

Idag har vi puslet sammen noen ønskelister. Egentlig ønsker vi oss i hovedsak bidrag til oppussing og interiør, men dette kan jo virke litt kjedelig for de som skal gi. Vi har derfor prøvd å komme på ting vi har ønsket oss gjennom året. Lillesøsters ønskeliste er dog ikke med tanke på julen, da hun (forhåpentligvis) ikke er kommet til verden ennå. Men vi tenkte på fødselsgave, dåpsgave og kanskje til og med ønsker for 1-års dagen. Vi har et stort ønske om å få pusset opp rommene til våre nydelige små, og derfor bærer listene noe preg av dette. Dersom noen undrer seg over hvor man får tak i de ulike tingene anbefaler jeg et søk i verdsveven, Google er et nyttig verktøy. ;-)


CONRAD SINE ØNSKER



- Midler til oppussing og innredning av nytt rom.
- Min første Ferrari, radiostyrt bil.
- Lottospill.
- Postmann Pat leker.
- Brannmann Sam leker.
- Lynet McQueen leker.
- Lanullva lue, grå.
- Stokke tripp-trapp, Storm Grey. 
- Stokke tekstilsett, grå/sort.
- Utkledningsklær.
- Leker, uttrykningskjøretøy.
- 3 Sprouts oppbevaring
(Løve - skittentøyskurv, Kenguru - lekekasse til Expedit hylle, Rev - til oppbevaring av leker).
- Didrikssons vinterjakke, gul.
- Lyst sengetøy med skogsdyrmotiv (bjørn, hjort, osv).
- Bruder kjøretøy.



LILLESØSTER SINE ØNSKER

- Midler til oppussing og innredning av nytt rom
- Stokke Tripp-Trapp, hvit.
- Stokke Newborn-set.
- Stokke Baby-set.
- Baby Björn Balance vippestol (med treleke). Sort, grå eller beige. HAR FÅTT!!
- Sonny Angel
- Arne Jacobsen Design Letters kopp. HAR FÅTT!!
- Lanullva lue, rosa.
- Kanin nattlampe.
- Skrivebordslampe, mintgrønn, hvit, grå, rosa, lys blå.
- Silly U servise.
- Leker og annet fra Silly U, Smallstuff, Sebra, Ferm Living og lignende.
- Lyst sengetøy med skogsdyrmotiv (hare, rådyr, osv).
- Elsa Beskow «Mine første år».
- Emil og Ida krus, «Ida teller egg».
- Newbie klær, str 68+
- Lilleba klær.
- Bisgaard sko.
- Tykk hvit sengekant (uten knytting). HAR FÅTT!!
- Saueskinnsfell HAR FÅTT!!




MAMMA OG PAPPA SINE ØNSKER


- Midler til oppussing (tak, veranda, utbygg, kjøkken osv).

- Knekkebrødboks, hvit/grå. HAR FÅTT!!
- House Doctor timeglass.
- Savon de Marseille, extra pur cotton, håndsåpe. HAR FÅTT!!
- Lanullva zip genser, grå, str M dame og M mann.
- Gavekort på Søstrene Greene.
- Noahs Tre.
- Sort skull dekor. HAR FÅTT!!
- Riviera Maison rammer, 13x18, høyde
(rimelige kopier har vært i salg hos Europris ;-) )
- 3 stk skittentøyskurver.
- Champagnekjøler, rund, stål.
- Hyller. Geometriske, kvadratiske, rektangulære. Hovedsakelig i hvit, grå, natur.
- Kapp- og gjærsag.
- Laservater.
- Gulvlampe (lanterne/lyskaster).
- Enkelt hverdagsbestikk til 24 pers.

DANIEL

- Kikkert.
- Joggesko.
- Støvler.
- Turbukse (softshell el. lignende).
- Juicepresse.

EVA-THERESE
- Skallbukse.
- Estee Lauder Sumptuous Extreme Maskara. HAR FÅTT!!


Ønskelistene kan bli oppdatert etterhvert som vi eksponeres for butikkenes tilbud og gavetips. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar